Motorka se sajdou

Co je cílem projektu a proč chceme mít v Motoklubu vozíčkářů motocykl s postranním vozíkem s úpravou ručního řízení?

Pokud chce vozíčkář či jinak zdravotně postižený člověk jezdit legálně na motorce, nemá moc možností. Jedna z mála variant, které je možné v tomto případě využít, je motocykl se sajdou – postranním vozíkem. Po zkušenostech jednoho člena našeho klubu, víme, že to jde…

 

Zásadním předpokladem pro jízdu na motorce je ale řidičský průkaz patřičné skupiny. A pokud už ho máte a stane se vám úraz, po kterém se ocitnete například na vozíku, může vám jeho platnost být pozastavena. Budete-li se snažit jej obnovit do tří let od pozastavení, musíte získat potvrzení od doktora o zdravotní způsobilosti a absolvovat zkušební jízdu v autoškole. V případě, že je průkaz pozastavený déle, je nutné jeho obnovení obhájit i závěrečnou zkouškou v autoškole – tedy úspěšným složením tesů a zvládnutím zkušební jízdy. A právě v tom je problém, že v ČR není motocykl upravený tak, aby na něm mohl hendikepovaný tyto povinné jízdy absolvovat. V současné době s příslušným úřadem řešíme i podmínky, za jakých se budou závěrečné jízdy konat.

Druhou stránkou problému jsou i technické komplikace. Úprava motorky pro vozíčkáře, aby vyhovovala konkrétním specifickým potřebám, není vůbec jednoduchá. Než se do ní člověk pustí, je nutné si vyzkoušet, jestli vůbec zvládne motorku ovládat. Je nesmysl investovat spoustu času i peněz do pořízení motorky, sajdy a jejich úprav a až potom zjistit, že jízdu na ní není z nějakého důvodu možná. Upravená motorka Motoklubu vozíčkářů by tedy sloužila i pro toto prvotní vyzkoušení. To by společně s konzultací budoucích úprav a dalších možností mělo stát na začátku rozhodování, zda si obnovit řidičský průkaz a pořídit vlastní motorku.

 

A o jakou motorku se bude konkrétně jednat? Pro popsané účely je velmi vhodný motocykl s automatickou převodovkou. Podobně jako u aut bude její úprava výrazně jednodušší než v případě manuálního řazení. To výběr možných kandidátů dost výrazně zužuje. Naše volba z následujících důvodů padla na Hondu NC 750X. Je to automat za dobrou cenu. Výkon motoru je dle stávajících zkušeností pro naše účely optimální. Podstatnou vlastností je i možnost vzpřímené jízdní pozice řidiče, která vozíčkářům jistě více vyhovuje. V neposlední řadě mluví pro tento výběr i nízké provozní náklady motocyklu. 

Díky všem, kteří přispějí.
 

Jak se věci mají, aneb jak postupujeme....

Na účtu už pomalu přibývají peníze vybrané nejen na různých akcí, ale i od jednotlivých podporovatelů. To je super. Díky moc. Za chvilku možná překročíme magickou stovku....
 
2. března 2016 překročena stovka - opět díky dacanům z Dokolakolem. Tentokráte z výtěžku dobrovolného vstupného na besedu v Mohelně. A hned nato podpořil ještě další přispívající. Děkujeme...
 
Další příspěvek z činnosti Dokolakolem - výtěžek dobrovolného vstupného v Mohelně...
 
 
 
A jak stavba sajdy probíhá? Koukněte se na video níže
 

Kontakt

Motoklub vozíčkářů ČR z.s. Panenský Týnec 144
439 05 Panenský Týnec
IČ: 22693793
B.ú.: 43 – 1374370297/0100
Datová schránka: ijv2nsx

www.mkvcr.cz mkvcr@seznam.cz