Motorka se sajdou

Co je cílem projektu a proč chceme mít v Motoklubu vozíčkářů motocykl s postranním vozíkem s úpravou ručního řízení?

Pokud chce vozíčkář či jinak zdravotně postižený člověk jezdit legálně na motorce, nemá moc možností. Jedna z mála variant, které je možné v tomto případě využít, je motocykl se sajdou – postranním vozíkem. Po zkušenostech jednoho člena našeho klubu, víme, že to jde…

 

Zásadním předpokladem pro jízdu na motorce je ale řidičský průkaz patřičné skupiny. A pokud už ho máte a stane se vám úraz, po kterém se ocitnete například na vozíku, může vám jeho platnost být pozastavena. Budete-li se snažit jej obnovit do tří let od pozastavení, musíte získat potvrzení od doktora o zdravotní způsobilosti a absolvovat zkušební jízdu v autoškole. V případě, že je průkaz pozastavený déle, je nutné jeho obnovení obhájit i závěrečnou zkouškou v autoškole – tedy úspěšným složením testů a zvládnutím zkušební jízdy. A právě v tom je problém. V ČR není motocykl upravený tak, aby na něm mohl hendikepovaný tyto povinné jízdy absolvovat. V současné době s příslušným úřadem řešíme i podmínky, za jakých se budou závěrečné jízdy konat.

Druhou stránkou problému jsou i technické komplikace. Úprava motorky pro vozíčkáře, aby vyhovovala konkrétním specifickým potřebám, není vůbec jednoduchá. Než se do ní člověk pustí, je nutné si vyzkoušet, jestli vůbec zvládne motorku ovládat. Je nesmysl investovat spoustu času i peněz do pořízení motorky, sajdy a jejich úprav a až potom zjistit, že jízdu na ní není z nějakého důvodu možná. Upravená motorka Motoklubu vozíčkářů by tedy sloužila i pro toto prvotní vyzkoušení. To by společně s konzultací budoucích úprav a dalších možností mělo stát na začátku rozhodování, zda si obnovit řidičský průkaz a pořídit vlastní motorku.

A o jakou motorku se bude konkrétně jednat? Pro popsané účely je velmi vhodný motocykl s automatickou převodovkou. Podobně jako u aut bude její úprava výrazně jednodušší než v případě manuálního řazení. To výběr možných kandidátů dost výrazně zužuje. Naše volba z následujících důvodů padla na Hondu NC 750X. Je to automat za dobrou cenu. Výkon motoru je dle stávajících zkušeností pro naše účely optimální. Podstatnou vlastností je i možnost vzpřímené jízdní pozice řidiče, která vozíčkářům jistě více vyhovuje. V neposlední řadě mluví pro tento výběr i nízké provozní náklady motocyklu. 

Díky všem, kteří přispějí.
 

Jak se věci mají, aneb jak postupujeme....

 
Přátelé, kamarádi i vy ostatní, kteří jste svěřili své peníze Motoklubu vozíčkářů, abychom za ně mohli postavit mašinu, na které si budou moct udělat podobně pochroumaní lidé jako my papíry. Delší dobu jsme vás neinformovali o tom, jak se projekt vyvíjí. Někteří z vás si určitě všimli, že z transparentního účtu zmizelo hodně peněz. Nebojte, nezaplatili jsme si z toho dovolenou a ani jsme ty prachy neprolili hrdlem, ale zaplatila se z toho záloha na mašinu a tak vám konečně můžeme sdělit, že se stále na mašině pracuje. Pokud chcete svým jménem ozdobit kousek sajy můžete přihodit nějakou tu kačku.  Číslo transparentního účtu 115-1957790277/0100
                                                                         
                                                                             TRANSPARENTNÍ ÚČET MKV ČR
 
 
A jak stavba sajdy probíhá? Koukněte se na videa níže